Sinds de oprichting in 2021 zet Stichting Queer Mind zich in voor het vergroten van de veiligheid, zichtbaarheid en emancipatie van de queergemeenschap in Den Haag. Door de levens en kansen van veel homoseksuele jongeren in de stad te beïnvloeden, inclusief geweld en dakloosheid, heeft de stichting het tot haar voornaamste doel gemaakt om deze aan te pakken.

Tot op heden is de Queer Mind Foundation de enige organisatie in de stad die zich actief bezighoudt met de huisvestingsonzekerheid van onze doelgroep.

Het opvangcentrum dient als een toevluchtsoord waar jonge mensen met waardigheid en respect worden behandeld, ondersteund door een team van toegewijde professionals die prioriteit geven aan hun fysieke en emotionele welzijn.

Door deze inspanningen wil de stichting uitsluiting voorkomen en queerjongeren in staat stellen zelfredzaamheid te bereiken.
Daarnaast streeft het QMF ernaar om meer begrip binnen de bredere samenleving te bevorderen door de dialoog aan te gaan met inwoners en organisaties in Den Haag.

Het uiteindelijke doel is het stimuleren van acceptatie, inclusie en steun voor queerjongeren.

Volg ons op sociale media

Steun en word lid van de
Stichting Queermind