STICHTING QUEERMIND

(Stichting Queer Mind)

• Dhr J.B. (Jean-Bernard) Maweja – Coördinator
Beloningsbeleid

De Stichting maakt geen winst en dienen haar activiteiten geheel in het algemeen belang.
Bestuursleden doen het bestuurswerk onbezoldigd.
Voor personeel en coördinatie zullen de beloningen conform de CAO Welzijn, Zorg en Maatschappelijke Dienstverlening gelden.

Algemene informatie
en Contactgegevens

Naam van de instelling: Stichting Queer Mind

RSIN of fiscaal nummer: 863 602 526

Adres:

Doelstelling

Stichting Queer Mind streeft ernaar de zichtbaarheid, veiligheid, acceptatie en het welzijn van de LHBTI+ gemeenschap te bevorderen door middel van voorlichting, ondersteuning, en empowerment. Stichting Queer Mind wil ook dakloze LHBTI+ mensen ondersteunen. Stichting Queer Mind ziet een Den Haag waar elk LHBTIQ persoon een veilige leefomgeving ervaart ongeacht afkomst, seksualiteit of genderidentiteit.

Doelstelling:

MISSIE:

Stichting Queer Mind vindt dat iedereen in Den Haag recht heeft op een veilige leefomgeving, ongeacht afkomst, seksualiteit of genderidentiteit. Wij willen dak- en thuisloosheid onder LHBTI+ personen bespreekbaar maken en bestrijden door middel van vreedzaam activisme, dialoog en ondersteuning. Onze missie is gericht op het bevorderen van zelfredzaamheid en volwaardige deelname van alle LHBTI+ individuen in de Nederlandse samenleving.

VISIE:

Onze visie is een Den Haag waarin alle LHBTI+ personen zich veilig, geaccepteerd en zichtbaar voelen. Wij streven naar een stad waarin dak- en thuisloosheid onder LHBTI+ jongeren sterk wordt verminderd en waar geweld tegen deze gemeenschap niet wordt getolereerd. Stichting Queer Mind streeft naar een inclusieve samenleving waarin diversiteit wordt gevierd en waar iedereen gelijke kansen heeft om volledig deel te nemen aan het maatschappelijk leven.

STRATEGIE:

Dialoog en samenwerking: Wij organiseren regelmatig dialoogsessies tussen verschillende organisaties en bewoners uit Den Haag om het onderwerp dak- en thuisloosheid onder LHBTI+ jongeren bespreekbaar te maken en acceptatie te bevorderen. Daarnaast nemen we actief deel aan queer netwerkoverleggen en werken we samen met de gemeente Den Haag en andere maatschappelijke organisaties.

Opvanghuis voor queer jongeren: Stichting Queer Mind opent een inloop- en opvanghuis voor queer jongeren die dak- of thuisloos zijn of dreigen te worden. Dit huis biedt een veilige plek waar jongeren lotgenoten en ervaringsdeskundigen kunnen ontmoeten en waar slaapplaatsen beschikbaar zijn voor acute noodsituaties.

Trainingen en bewustwording: Wij bieden trainingen gericht op het thema 'queer sensitiviteit' aan welzijnsorganisaties in Den Haag om de kennis en bewustwording over de LHBTI+ gemeenschap te vergroten. Daarnaast streven we naar het plaatsen van regenboog elementen in de openbare ruimte om de zichtbaarheid van de queer gemeenschap te vergroten.

Pride The Hague: Samen met verschillende organisaties treden als trekker van Pride The Hague en organiseren van een jaarlijks evenement om LHBTIQA+ acceptatie en emancipatie in Den Haag te bevorderen en diversiteit te vieren. Dit evenement vraagt aandacht voor de rechten van de queer gemeenschap en draagt bij aan een inclusieve stadscultuur.

Door middel van deze strategieën zet Stichting Queer Mind zich in voor een inclusief Den Haag waarin alle LHBTI+ personen zich veilig, geaccepteerd en zichtbaar voelen, en waar dak- en thuisloosheid onder jongeren wordt bestreden.

Download organisatie gegevens

Om onderstaande bestanden te kunnen openen en lezen, heeft u de Acrobat Reader nodig. U kunt deze veilig downloaden en installeren.